En hög olästa böcker

Hej på er,
 
Idag rensade jag min bokhylla som genom åren växt och växt. Totalt hade jag 59 böcker varav jag bara läst 26 stycken. Tänk vad man lätt samlar på sig böcker som man knappt vänder en enda sida på. Många böcker har jag dock köpt second hand, men då har jag köpt för att det är billigt och att boken har en fin framsida eller rygg som skulle se bra ut i min bokhylla. Dessutom har jag fått en del böcker eller fått låna, men har inte heller läst dem. Helt galet egentligen, men jag har en bild i mitt huvud att i framtiden när jag äger ett eget boende så ska jag ha en gigantisk bokhylla fylld av böker. Men nu har jag insett att vad jag vill mest, oavsett om bokhyllan är gigantisk eller inte så är det en bokhylla som är fylld av böcker som jag faktiskt läst och som jag tycker om. 
 
Lite hjärngympa:
Totalt hade jag 59 böcker och rensade bort 24 st. 26 av dessa var helt olästa. Så nu har jag "bara" 35 böcker kvar, och av dessa 35 har jag 13 olästa böcker. Mitt nya mål är nu att istället för att gå och köpa en bok när jag läst ut den jag läser just nu så ska jag läsa dem alla i turordning. Och om det är någon bok som jag inte vill läsa så ska jag skänka den till en second handbutik eller ge till någon som skulle läsa den.
 
 
 
Före
Efter
 
De här böckerna har jag som mål att läsa. 13 stycken totalt! Just nu läser jag Konsten att höra hjärtslag.
 
Minimalism | |
Upp